در جایی از جلسه نشست خلبانان نیروی هوایی با بنی صدر، شهید هاشمیان از جا بلند شد و سر بی تفاوتی بنی صدر تقریبا با وی درگیری فیزیکی پیدا کرد...

گروه ورزشی مشرق - شاید کمتر کسی اطلاع دارد شهید سرلشکر خلبان اصغر هاشمیان برادر بزرگتر وحید هاشمیان ملی پوش فوتبال ایران است.
مازیار ناظمی در آخرین پست وبلاگش نوشت: فرصتی دست داد در سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس میزبان امیر خلبان سید اسماعیل موسوی در برنامه تهران 20 شبکه تهران باشم گپ می زدیم از سالهای شروع جنگ و امادگی ارتش ایران برای دفاع از کشور، می گفت: ما حملات عراق را پیش بینی می کردیم و حتی در گزارشهای متعدد آن را به تهران و رئیس جمهور وقت بنی صدر که فرمانده کل قوا بود اطلاع دادیم منتها به این موارد اهمیت نمی داد.
امیر موسوی از نشست خلبانان نیروی هوایی با بنی صدر در پایگاه هوایی همدان یاد کرد که برخی همکارانش از بی تفاوتی بنی صدر نسبت به جنگ و سرنوشت کشور به ستوه آمده بودند و در جایی از جلسه شهید هاشمیان از جا بلند شد و سر این موضوع تقریبا با بنی صدر درگیری فیزیکی پیدا کرد. هواپیمای اف 4 امیر اصغر هاشمیان در عملیات فاو مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و شهید شد ....
جالبه من هیچ وقت از زبان وحید هاشمیان بازیکن با اخلاق فوتبال ایران در این مورد مطلبی نشنیدم که برخی تصور کنند او خواسته از جایگاه برادر شهیدش استفاده کند ...
روح تمامی قهرمانان سالهای دفاع از ایران و مردم ایران شاد



به گزارش مشرق، لازم به ذکر است که وحید هاشمیان افتخار آفرین تیم ملی فوتبال در زمان شهادت یرادرش پنج ساله بود و کمتر از یک سال پس از شهادت با شکوه برادرش، پدرش را هم از دست داد و سالها مادرش مونس او بود تا این که در سال 87 نیز عزیزترین کس خود را نیز از دست داد.


زندگی نامه سردار سرلشکرخلبان شهید اصغر هاشمیان

به گزارش مشرق، اصغر هاشمیان در سال 1331 در کربکند اصفهان به دنیا آمد او فرزند اول خانواده بود و تا 7 سالگی در اصفهان زندگی کرد سپس با خانواده خود راهی تهران شدند.او در مدرسه همیشه شاگرد اول بود و ایمان فوق العاده قوی ای داشت.

او پس از طی مراحل تحصیلی مختلف و قبولی در دانشگاه در شهر تگزاس آمریکا مشغول به تحصیل شد.او در آنجا ایمانش را شدیدا حفظ کرد و از خانواده می خواست نوارهای اذان موذن زاده را برایش بفرستند. او دو نفر را در آمریکا تحت تاثیر خودش و دینش قرار داد و آنها را مسلمان کرد.



او با مادرش ارتباط عاطفی عجیبی داشت و برای خانواده هر هفته نامه می نوشت. که یک ماه اصغر برای خانواده خود نامه نفرستاد که مادرش برای او سفره بی بی حور،بی بی نور نذر کرد و هنوز سفره جمع نشده بود که نامه او را برای خانواده اش آوردند.

او در سال 1354 از آمریکا بازگشت و در همان سال ازدواج کرد و در سال 1357 فرزند اولش به دنیا امد و اسم او را مرجان نامید.در سال 1356 دوباره به امریکا برای ادامه تحصیل رفت و بعد از انقلاب به ایران آمد. اوشدیدا به انقلاب اسلامی علاقه داشت،همچنین خانواده ایشان نیز شدیدا انقلابی بودند و برای انقلاب زحمات زیادی کشیدند.او به خانه امام خمینی (ره) رفت آمد زیادی داشت و تصمیمات مهم کشوری را در آنجا میگرفتند.

شهید اصغر هاشمیان کربکندی و کمکشان در دیدار با امام خمینی (ره)

شهید اصغر هاشمیان کربکندی با یک فروند جت

پس از چندین سال که گذشت برای ماموریتش به همدان رفت و در پایگاه هوایی همدان مشغول به کار شد.او در ماموریت دومش به بوشهر رفت که در در سال 1359 فرزند دومش شهاب به دنیا آمد و بالاخره پسرش در سال 1385 وفات یافت.او در 31 شهریور 1359 در عملیات 140 پرواز شرکت کرد که این عملیات یکی از موفقترین عملیات جنگ تحمیلی بود که یک روز پس از شروع جنگ این140 فروند هواپیما از ایران به مقصد عراق بلند شدند و بدون هیچ صدمه همه به ایران بازگشتند.او جزء معدود خلبانانی بود که در آسمان سوخت گیری می کرد.

او در یک سال و یک ماه ی که از جنگ می گذشت به طور دائم در ماموریت بود حتی یکبار به او پیشنهاد فرماندهی نیروی هوائی را دادند که گفت باید من در جبهه ها خدمت کنم. او حتی یکی از کارشناسانی بود که علت سقوط هواپیمای شهیدان (فلاحی،فکوری) را بررسی کرد.

او شدیدا به امام زمان (عج) علاقه خاصی داشت، در خاطره ای در سال 1360 که پدرش به مکه رفت و برای او آش پشت پا پختند پیر زنی دَم در خانه آمد و طلب آش کرد که به دلایلی به او ندادند وقتی اصغر فهمید ناراحت شد و گفت شاید این امام زمان بوده، آش را برداشت و به دنبال او دوید اما دیگر دیر شده بود.

وی انگشتر عقیق خود را که علاقه زیادی به او داشت را در آخرین پرواز خود نبرد و حتی در همان پرواز که می خواست برود دستمال گردنش را در آورد و به همکارش داد و گفت اگر بر نگشتم آن را به خانواده ام برسان. [در مراسم درگذشت مادر این شهید در سال 1387 دستمال گردن یادگاری  خلبان شهید هاشمیان که لحظاتی فبل از آخرین پرواز به عنوان یادگار به سرهنگ خلبان کاکاوند ( فرمانده وقت پایگاه ششم شکاری بوشهر ) داده بود به برادر ایشان آفای محسن هاشمیان تحویل داده شد.]
او در آخرین پرواز به نزد مادرش رفت و به او گفت وقتی من شهید شدم برای من گریه نکن من برای حفظ خدا،قرآن و انقلاب می روم. او به همراه سرلشکر جاوید الاثر خلبان شیر علی آزادیان در 14 مهر 1360 در ام القصر عراق مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل گردید و هیچ وقت بدن پاک این شهید به وطن باز نگردید و خانواده خود را همیشه چشم به راه گذاشت حتی مادرش تا لحظات آخر عمر خود منتظر و چشم به راه اصغر بود. در هنگام شهادت او، پدرش در مکه بود و پس از بازگشت از حج خبر شهادت او را به او دادند. او زندگی ساده و معمولی داشت هیچ وقت فرزندان خود را در آغوش نگرفت و می گفت بگذار بعد از شهادت من به من وابسته نباشند. در سال 1383 بنیاد شهید و امور ایثارگران برای او و هم رزمانش لوح یادبودی در بهشت زهرا قرار دادند. روحش شاد و یادش گرامی باد با ذکر یک صلوات

لوح یادبود شهید اصغر هاشمیان در بهشت زهرا تهران

به گزارش مشرق، در مراسم یادبود مادر وحید هاشمیان هم یکی از همرزمان برادر شهید وحید هاشمیان گفت:" علی اصغر در آخرین پرواز می دانست دیگر بر نمی گردد و تا آخرین نفس برای آزادی مجاهدت کرد، قطعا این پرواز برادر بود که زمینه ساز پروازهای بلند برادر دیگر شده است تا وحید پرچم پرافتخار ایران عزیزمان را در دل اروپا به اهتزاز درآورد."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    7 1
    روحش شاد منم نمیدونستم واقعا شهدای ارتش اصلا شناخته شده نیستند لعنت بر بنی صدر
  • رضا ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    7 0
    نمی دونستم وحید هاشمیان برادر این خلبان شجاع و سردار شهید دفاع مقدس است. وحید رو یکبار در یک مراسمی در هامبورگ دیدم وقتی در آلمان بازی میکرد. چند عکس یادگاری هم گرفتیم. ولی اینو هم باید بگم که در همون عملیاتی که اخوی خلبانش شهید شد یعنی والفجر8 بنده هم توفیق خدمت و شرکت در اون عملیات رو در واحد های پیاده و مهندسی داشتم. یکبار وقتی بر روی جاده فاو - ام القصر بودیم 2 تا از فانتوم های ایرانی در ارتفاع کاملا پست از بالای سرمون رد شدن و صدای وحشتناکشون ما رو روی زمین میخکوب کرد بعد که فهمیدیم فانتوم های خودی هستن حقیقتا بیشتر ترسیدیم و همینطور با نگاهمون بدرقه شون کردیم و دعا از ته دل که خدایا بسلامت برگردن و بعد از لحظاتی که مقر دشمن رو بمباران کردن و کاملا معلوم بود بلافاصله اوج گرفته و بسرعت به سمت ایران بازگشتن. و شوق و شعف زائدالوصفی بود که با بازگشت اونا در دل ما حاکم شد. نمی دانم شاید یکی از خلبانان آن روز شهید هاشمیان بود؟!! اما افسوس بر ما که شهید خلبان هاشمیان در همین عملیات و درست در همان منطقه یعنی نزدیک بندر ام القصر عراق جاودانه شد.
  • محمد ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    5 0
    خداوند به شما توفیق بدهد آقا رضا. اما این شهید بزرگوار سال 60 به شهادت رسیدند و وعملیات والفجر 8 سال 64 بوده است.
  • صراط ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 0
    خدا درجات این شهید والا مقام و دیگر شهیدان عزیزمان را بالاتر گرداند و به حق که با مولا و سالار شهیدان و آقا ابوالفضل عباس محشور خواهند شد و افسوس به ما شرمنده تمام این عزیزان هستیم
  • ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 0
    زنده باد هر چی دلاوره امام پرست و وطن پرسته
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 0
    چه مرد بزرگی خدا رحمت کنه ایشان رو! وحید هاشمیان هم انسان با اخلاقی است
  • ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    3 0
    او شدیدا به امام زمان (عج) علاقه خاصی داشت، در خاطره ای در سال 1360 که پدرش به مکه رفت و برای او آش پشت پا پختند پیر زنی دَم در خانه آمد و طلب آش کرد که به دلایلی به او ندادند وقتی اصغر فهمید ناراحت شد و گفت این امام زمان بوده، آش را برداشت و به دنبال او دوید اما دیگر دیر شده بود. مگه امام زمان زنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سيد قاسم ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 0
    صددرصد
  • ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 0
    « اللّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » « اللّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » « اللّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » «رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ».
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 5
    درگیری نظامیان با مسؤلین سیاسی کشور نمی تواند معیار خوب یا بد بودن آن ها باشد - در هرحال بنی صدر رئیس قوه مجریه بوده تا روز رای مجلس برای خلع او هر گونه تعدی به وی تعدی به قوه مجریه است که متاسفانه در کشور جزء رسم رسومات شده است پناه برخدا. مگر یم فروند فانتوم یا یک خلبان اف فور چقدر می تواند در جنگ مؤثر باشد لذا اقدام جمعی و بسیج ملی جنگ را اداره کرد و اشخاص نباید با تندروی های بی مورد موجب سستی مبانی انضباط موجود باشند.
  • بنده خدا ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 0
    روح بلندش شاد. برادر این شهید (وحید) از نظر اخلاقی با توجه به موقعیتهای خوبی که داشته،یک الگوست
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    خدا پرستی کجای باور شما قرار دارد اگر امام این جمله های شمارا می شنید به نظرت چه حکمی می داد.
  • محسن ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 0
    وحید خودشم واقعا یه چیز دیگست خداحفظش کنه وبرادرشم همسفره سلطان عشق حسین ابن علی باشه
  • moslem ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    لطفا به این پاراگراف توجه کنید لطفا مطالب را قبل از بارگذاری یک دور بخوانید این چه حرف سخیفی است که راجع به امام زمان زده می شود کی امام زمان به شکل پیر زن میشود او شدیدا به امام زمان (عج) علاقه خاصی داشت، در خاطره ای در سال 1360 که پدرش به مکه رفت و برای او آش پشت پا پختند پیر زنی دَم در خانه آمد و طلب آش کرد که به دلایلی به او ندادند وقتی اصغر فهمید ناراحت شد و گفت این امام زمان بوده، آش را برداشت و به دنبال او دوید اما دیگر دیر شده بود.
  • هادي ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    دوست عزيز عمليات والفجر8 سال 64 انجام شده و اين شهيد عزيز سال 60 به شهادت رسيدن.
  • محمد ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    اللّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 0
    فقط خداشایسته پرستیدنه
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    دوست عزیز به شما پیشنهاد میکنم کتاب نجم الثاقب را بخوانید تا اطلاعات خود را درخصوص امام زمان(عج) بالا ببرید.
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    دوست عزیز به شما پیشنهاد میکنم کتاب نجم الثاقب را بخوانید تا اطلاعات خود را درخصوص امام زمان(عج) بالا ببرید.
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    خالی رو درست ببند.
  • انقلابی ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 0
    متاسفانه نسبت به ارتش و ارتشی دید خوبی وجود نداره بخصوص نیروی هوایی که بیشترین نقش را در پیروزی ها داشت. کاری که خلبان شهید عباس دوران کرد کمتر از حسین فهمیده بود؟ حسین فهمیده را آنقدر بالا بردند اما دوران ها را ...
  • ناشناس ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    بنده یک آشنای در کشور آلمان دارم چند وقت پیش به ایران آمد و محل خودمان صحبت در باره بازیکنان ایران در آلمان شد دوست ما میگفت یک روزی دیدم برای سفارش ماشین بنز به شرکت ما آمد خودش را معرفی کرد بعد کم کم با هم آشنا شدیم دوست ما میگفت من کمتر بازیکنی مثل آقا وحید دیدم خیلی بزرگوار و متین با شخصیت گفت واقعا یک الگوی بزرگ برای کشور مان هست در زمینه ورزشی
  • Amirmahdisaffar ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 1
    أمام زمان مكه زنه ك نوشتي پير زني وأمده بود أش بگيره٠٠٠٠٠٠ اين چرت و برت ها رو نزارين. خدا بيامرزه اين شهيده عزيزو
  • مهدی ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 0
    توصیه می کنم دستور بنی صدر مبنی بر انهدام مهمات و ترک پادگان به هوانیروز مستقر در پادگان ابوذر و برخورد شهیدان کشوری و. شیرودی و دیگر برادران ارتشی را بخوانی تا بدانی ارتشی های غیرتمند چه خون دلی از دست بنی صدر می خوردند .
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 1
    پرستش بجز خدا شرک است
  • رضا ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    در دوستانی که مرا راهنمائی کردند هم تشکر میکنم و هم عذر میخوام. نمی دونم چطوریه که هر وقت اسم ام القصر یا فاو میاد خب طبیعتا یاد عملیات فتح فاو یا همون والفجر8 میافتم . البته غفلت من از تاریخ شهادت این خلبان بزرگ جای پوزش دارد ولی قهرمانی های خلبانان نیروی هوائی و هوانیروز در این عملیات که از نزدیک در میدان نبرد شاهد آن بودیم واقعا ستودنی بود. حضور پررنگ خلبانان هوانیروز نیز باعث دلگرمی و قوت قلب ما بود هر چند توکل به خالق هستی قویترین قوت قلب است. الا بذکر الله تطمئن القلوب یاعلی مدد
  • مجید ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    برادر کتاب مذکور مستندالسند نیست یعنی نمیتوان به آن استناد کرد
  • سيد سعيد ابراهيم نژاد ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    هميشه به كسانيكه در راه وطن از جانشان گذشتند افتخار خواهيم كرد و مريد شان خواهيم بود مخصوصا سرلشكر خلبان عزيز هاشميان- روحش شاد و يادش گرامي
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    رئیس جمهور مسؤل اعلام جنگ یا آتش بس نیست و بنی صدر نیز از طرف امام فرمانده کل قوارا حکم گرفته بود و همانگونه که بعدا حضرت امام این حکم را به آیت الله هاشمی تفویض کرد نقش رئیس جمهور در قانون اساسی قبلی نیز بیشتر بانخست وزیر بود.
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    :D
  • عليرضا ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 1
    آقاي به ظاهر رضا سلام برادر سعي كن كمي با تعمل نظر بدي ... اون از تاريخ شهادت و عمليات والفجرت كه خالي بندي بود... گفتي اشتباه بوده و عذر خواهي كردي ...دوستان خوب همه مي بخشندت... آخه اخوي مجبوري خالي بندي كني ساعت 1 و 47 دقيقه از هلند كامنت گذاشتي و ساعت 10 و 46 دقيقه خودت را رسوندي ايران تا اشتباهته جبران كني ... برو برادر پروكسيتو درست كن .... سوتي دادن هم حدي داره ...
  • احسان قنبری ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    چقدر عجیب و... چرا هیچکس منفی نداده!!!
  • سبحان ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    درود به روان پاک همه شهیدان،
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    روحش شاد. ماهمماهم دردرصورت لزوم جان خود را فدای ملت باشرف وباغیرت ایران میکنیم. چو ایران نباشد تن من مباد
  • مجید ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    رهبر ما همان نوجوان 13 ساله است. میدانید چرا کسی قهرمانان ما را نمی شناسد چون همیشه درگیر این هستیم که فلان بازیکن فوتبال چند میلیارد گرفته فلان بازیگر سینما از خانمش طلاق گرفته و ... تا زمانی که ما مردم ایران دنبال این مسائل باشیم و با توجه به اینکه صدا وسیما هم یک نهاد ملی!!!! است این قهرمانان گمنام می مانند.
  • بابک ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    0 0
    خوشا به سعادت وحید که همچنین برادری داشت. روحش شاد
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    جهت اطلاع همگان . من از اشنایان نزدیک خلبان هاشمیان میباشم .نوشته های فوق شنیده های نویسنده میباشد که بعضی از ان ها با چند واسطه بوده است . بله ایشان فردی بسیار مذهبی و بسیار معتقد به امام زمان بوده است ودر سال های 1349 1348که ایشان در امریکا دوره خلبانی را میگذراند از خانواده خود درخواست نوار صوتی اذان و دعاهای ماه رمضان و.... را درخواست میکرد . و کلا خانواده ایشان بسیارمذهبی بودند . و ایشان رئیس انجمن اسلامی پایگاه هوائی نوژه بودند و مسئله ای را که در مورد اقای بنی صدر مطرح کردند در ان زمان بوده است . ایشان در روز شهادت میدانست که شهید میشود و ان دستمال گردن را به فرمانده وقت ان زمان تحویل داد که به خانواده اش تحویل دهند در ضمن ایشان حکم فرماندهی پایگاه هوائی بوشهر را داشتند و منتظر طی شدن مراحل اداری ان بودندکه ان پست را تحویل بگیرند . ایشان عملیات برون مرزی و درون مرزی فراوانی داشتند . که متاسفانه تاکنون هیچ مسئولی نه تنها برای ایشان بلکه برای دیگر عزیزان خلبانی که شهید شده اند و نیستند که ثبت ماوقع نمایند . اقدام به ثبت و جمع اوری و ثبت کارهای انان نکرده است . ایشان در حدود 97 عملیات برون مرزی داشته اند . لازم به ذکر است که در چند ماه اول جنگ - جنگ در داخل خاک ایران بوده است و خلبانان ایران عمده عملیاتشان در خاک ایران بوده است که 97 عملیات غیر از عملیاتی میباشد که در خاک عراق انجام داده است . ایشان میگفت م منظور خلبانان ایرانی مانند ابر همیشه بالای سرشان هستیم و متر به متر جلوی انان بمب میریزیم و مانع از نفوذ بیشتر در خاک ایران میشویم . قابل ذکر است در چندین ماه اول جنگ بطور عمده این فقط نیروی هوائی بود که با نیروهای عراقی در تمامی سطوح درگیر بود . و به عنوان نفر و تانک و.... انجام وظیفه میکرد
  • بهار ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    کف کردمممممممممممممممم
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    شنیده ای دارم در مورد خلبان هاشمیان که مستقیما از حجت الاسام رضوانی نماینده امام در پایگاه هوائی نوژه و همچنین نماینده مردم فیروز اباد در مجلس میباشد . که به این شرح میباشد . انان که مسائل جنگ را پیگیری میکردند خاطرشان می ایدچند ماه قبل از تجاوز رسمی نظامی عراق به ایران . پاسگاه های مرزی ایران و بعضی از تاسیسات نفتی ایران ( لوله های انتقال نفت ) مرتبا مورد حمله محدود عراق قرار داشت و حتی یک پاسگاه مرزی ایران برای مدتی در تصرف نیروهای عراق قرار داشت . ایشان تعریف کردن که خلبان هاشمیان دو . سه روز قبل از شروع جنگ رسمی عراق علیه ایران . یک پرواز شناسائی مرزی انجام دادند که بعد از ان خلبان هاشمیان به اتفاق حجت الاسلام رضوانی نزد امام خمینی رفتند و خلبان هاشمیان نقشه ای را باز کردند و توضیح دادند که نیروهای عراقی در حال تحرکاتی به سمت ایران هستند و ترتیب نیروهای عراقی از عملیات گسترده ای علیه خاک ایران حکایت دارد . که امام خمینی مسئله را به اقای بنی صدر ارجاع دادند . نقل قول نا همین جا بوده است
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    ایکاش نویسنده .قبل از ثبت زندگی نامه خلبان هاشمیان . و درست ان نیز این بود به خصوص در مورد اعتقادات مذهبی ایشان مستقیما با خانواده ایشان تماس میگرفت که خواننده ها نیز نظراتشان را بر اساس عملکرد واقعی ایشان میدادند نه نوشته های نویسنده . در خصوص ان پیرزن . ایا واقعا این اتفاق افتاده است یا به شکل دیگری بوده است . از خوانندگان مطلب تقاضا دارم . قبل از هر نوع اظهار نظری . ابتدا مطمئن شوند که ایا مطلب درست منتقل شده است یا نه. پس از اطمینان از صحت ان . به نقد موضوع بپردازند. اعتقاد قوی ایشان به امام زمان قطعی بوده است ولی ایا مسئله ان پیرزن صحیح بوده است. نویسنده نیز باید با قید صحت و منبع ان و یا قید شنیده های خود مطلب را ثبت کند . ( یک جمله بزرگ است که میکوید هرچه را که میخواهی خراب کنی خوب به ان حمله نکن بلکه بد از ان دفاع کن ) ظاهرا این جمله در اینجا خوب مصداق پیدا میکند
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    خواهشمند است نویسنده سرگذشت خلبان هاشمیان جهت اصلاح مطالب اقدام نمایند / و مطالب را با قید منبع ثبت و اصلاح نمایند
  • Hashemian ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    1 0
    اگه عكس اصغر هاشميان رو با كيفيت مي خواهين لطفا ايميل خود را بدهيد
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    یک شنیده موثق در مورد خلبان هاشمیان دارم . روزی به دیدار یکی از خلبانان به نام اقای خلبان صب... که در منزلشان میدان حر بود رفتم . صحبت خلبان هاشمیان شد . ایشان به عملیاتی اشاره کردند و از مهارت بسیار بالای ایشان صحبت کردند و گفتند در یک ماموریتی برون مرزی در داخل عراق من کابین عقب خلبان هاشمیان بودم پس از انجام موفقیت امیز عملیات در خاک عراق در حال برگشت به به ایران سایت های موشکی ضد هوائی عراق را مشاهده کردیم . خلبان هاشمیان برای انهدام انها تغییر مسر داد . و این جزئ عملیات و برنامه ریزی ما نبود . به ایشان گفتم اینا . منظور موشک ها قاتل های ما هستند و ما باید از انها فرار کنیم ولی خلبان هاشمیان گفت . این ماموریتی است که چند روز دیگر یکی باید انجام دهد . حالا ما انجام میدهیم
  • حمید ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    باسلام خدمت دوستان واقعا هرحرفی آدم میخوادبزنه خوبه یکم بهش فکرکنه بخدا بااینجورحرفاوتعاریف که اون دوستمون درمورد امام زمان عجّل الله گفت جز سرشکستگی و تمسخرمنکران آن حضرت رو بدنبال نداره خواهشاً ازاین حرفای کمرشکن نزنید
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    0 0
    من برادر شهید هاشمیان میباشم . متذکر میشوم نویسنده زندگینامه . شهید هاشمیان نوشته های خود را فقط بر اساس شنیده های خود از دیگران ثبت نموده است
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    1 0
    عکس ایشان مربوط به دیدار ایشان با امام در مورخ 60/5/22 پس از یک عملیات برون مرزی و . برای دریافت حکم فرماندهی پایگاه هوائی بوشهر بوده است و عکس فوق در صفحه اول روزنامه های کثیر الانشار ان زمان . با عنوان معرفی فرمانده جدید پایگاه ها . به چاپ رسید
  • براتعلی الهی ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    1 0
    از دامان چنین مادرانی اصغره ها به معراج می رسند و وحیدها به اوج. خانواده ی نمونه یعنی این
  • ح . ن ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    0 0
    نداشتن اطلاعات کافی باعث تراوش این نظریه عجیب شما شده است .
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    سلام . اساس این زندگی نامه کذب است . برای حفظ ابروی ان شهید مطالب را پاک نماید
  • حمید ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    2 0
    نفر کنار شهید هاشمیان شهید جهانگیر انقطاع می باشند. روح هر دو شهید بزرگوار قرین رحمت الهی باد.
  • ebi ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
    1 0
    روح این امیر دلاور ارتش اسلام شاد ..... باید به احترامشون پا چسبوند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس